Povestea unei campanii de succes (SMS București – partea a doua)

Mentionez din start că acest blog nu are culoare politică. Articolul de față este scris ca inspirație pentru proiecte/campanii de succes.

Am început să vorbesc într-un alt articol despre impactul întâlnirilor (organizate de revista Biz) dintre companii/agenții și bloggeri și direcția colaborărilor pentru 2015.

Una din ideile centrale, pe care s-a punctat încă de la începutul Summit-ului, a fost convertirea celor care administrează pagini de media (acei freelanceri omniprezenți și omnipotenți pe toate rețelele de socializare, la petreceri sau evenimente, cu abilități in photoshop, webdesign, montaj video sau orice altceva) în Social Media Manageri , capabili să performeze ca niște adevărați profesioniști ai marketingului.

O poveste frumoasă, despre performața unei comunicări potrivite și a unui conținut personalizat, toate atribite unei comunități receptive și active, ne-a adus Vlad Tăușance, Strategic Planner, People & People, la întalnirea din 18 februarie 2015. Pentru a înțelege mai bine ceea ce urmează să citiți, vă spun că, Vlad Tăușance este cel care s-a ocupat de strategia online și de elementele creative ale campaniei lui Klaus Iohannis.

Filozofia pe care a urmat-o, a fost să gândescă asemeni unui designer:

– înainte de a acționa, întreabă comunitatea ce vrea ;

identifică dorințele acesteia prin cât mai multe întrebari ;
De exemplu, s-au realizat sondaje în rândul comunității active, de tipul asocierilor (Dacă președintele ar reprezenta o marcă de mașini , care ar fi aceea? Dacă președintele ar reprezenta o culoare, care ar fi aceea? Dacă președintele ar reprezenta un font, care ar fi acela? etc.)
Răspunsurile obținute au fost: Mercedes, gri, font meta,…  nu-i așa că începem să vedem corespondența cu imaginea candidatului promovată în campanie?

– perceperea membrilor activi ai comunității ca pe niște microlideri  (aceștia, pe parcursul campaniei, s-au dovedit mai importanți decât macroliderii pe care s-au bazat alți candidați);

ținta precisă (profilul microliderului: utilizator de Facebook activ, cu vârsta cuprinsă intre 18 – 35 ani, cu aproximativ 500 de prieteni, implicat în campanii sociale și interesat de viitorul țării sale) ;

viteza de reacție (momente ale campaniei electorale, transpuse rapid prin reacții video, care strângeau mii de vizualizări pe Facebook) ;

competența echipei (echipa de coordonare a avut șase membri, dar fiecare a reprezentat o echipă în sine) ;

– percepția de start-up (reducerea birocrației și a procedurilor, neimplicarea oamenilor din partid, eliminarea influentelor venite din partea specialistilor, părăsirea ideilor „simpatice”, dar fără impact în comunitate și menținerea celor care aduceau audiență și implicare benevolă ,  lipsa mesajelor politice demagogice) ;

– mesaje de tip deadline ( „Mai avem patru/trei/două zile să facem România bine!) ;

mulțumiri (deja celebra replică ” Ați scris istorie! Pentru prima dată, online-ul a făcut diferența! „)
Acest mesaj a fost folosit de Vlad Tăușance și în cadrul Summit-ului, precizând de câteva ori, că echipa lui nu a câștigat alegerile prezidențiale din noiembrie, ci bătălia în on-line.

(Visited 43 times, 1 visits today)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *