Înainte de a avea propriul blog și de a înțelege cum funcționează marketingul online, eram destul de reticentă la tot ce însemna publicitate „stridentă” pe site-uri. Știți și voi, bannerele acelea animate, care dispar și apar, obosind ochiul mai ceva ca firmele luminoase ale farmaciilor din intersecție. Din curiozitate, la început le-am dăruit câteva click-uri, dar de teama spamurilor agresive direcționate spre rețelele de socializare, am evitat contactul cu acest gen de promovare al produselor/serviciilor.
Asta până când am deschis larg ferestrele micului meu blog ( de nișă) și am început să sap mai adânc în grădina vecinilor din online pentru a înțelege mecanismul. Am căutat, bineînteles, la cei mai știuți și mai cunoscuți – bloggeri vechi și cu experință. De la ei am aflat despre marketingul afiliat și cea mai utilizată platformă (Profitshare), care pune la dispoziția bloggerilor (afiliaților) cele mai cunoscute branduri din IT&C, electrocasnice, textile, bijuterii, cosmetice, produse pentru copii etc.

Marea problemă însă a blogurilor mici, o reprezintă traficul, ceea ce face ca ideea de profit prin afiliere să fie destul de îndepărtată. Comisioanele obținute prin vânzarea produselor promovate pe blog nu sunt deloc încurajatoare atunci când traficul este <1000 unici/zi. O soluție de creștere a profitului ar mai fi mascarea elegantă a reviewurilor de produse în articole periodice, cu tentă personală, care să aducă un număr mult mai mare de vizitatori și, implicit, cumpărători.
Voi ce variante de creștere a profitului prin intermediul blogului personal folosiți?