Diversificare. Cele trei culori

De trei zile-ncoace, gărgărița mea a mâncat mult verde și galben 🙂 Stimulam apetitul, dar și latura artistică.
Regula celor trei culori spune ca, în fiecare zi,  copilul ar trebui sa consume câte un aliment Rosu, Verde și Galben/Portocaliu. Aceasta regula mi se pare utila și potrivita de aplicat copiilor de peste 1 an, deoarece lista alimentelor permise la aceasta vârstă este mult mai vasta.
Momentan noi ne jucam cu dovlecel (zucchini), cartof dulce, morcov și ardei gras rosu.
– Dovlecelul are un gust neutru,  foarte bun pentru legătură, în combinație cu morcovi sau cartofi dulci. Atenție! Chiar și dovleceii se curata de semințe înainte de preparare.
– Cartofii dulci (subliniez din nou,  pentru a nu se confunda cu cartoful comun, atât de utilizat în bucătăria noastră) se găsesc la supermarket, sunt lunguieți, roșiatici și au consistenta de sfecla atunci când sunt cruzi. Sunt incredibili de dulci, asa ca am evitat combinarea la o masa a cartofului cu morcovul. După trei zile de administrare a cartofului, nu am observat la micuța mea nici o problema digestiva „zgomotoasa”. Așadar, cartoful dulce,  la noi a trecut testul 🙂
– Morcovii (minunații morcovi, probabil ca trebuia sa încep cu ei descrierea) sunt dulci, au o textura repede acceptata de bebeluși, au un suc minunat (deși gustul morcovului crud e ușor pământiu), au mult beta-caroten  (provitamina care în corpul nostru se transforma în vitamina A, pe care toată lumea  o asociază cu acuitatea vizuala, dar care are un rol mult mai important în sănătatea pielii și în creșterea imunității organismului) Atentie! Trebuie avuta grijă la tentația de a administra în fiecare zi morcov, deoarece consumat timp îndelungat și fără pauze, poate duce la o ușoară pigmentare a pielii.
– Ardeiul gras rosu, pregătit la aburi. Atenție însă că ardeiul este ușor amar și poate fi refuzat de bebe. Dintr-un sfert de ardei, făcut la aburi, am luat doar doua lingurițe de pulpa și le-am amestecat cu restul legumelor.

Apropo, ce facem cu legumele ramase, pentru ca, cel puțin la începutul diversificarii, pregătim mai mult decât mănâncă prichindelul. Mai ales ca anumite scheme de diversificare spun sa se înceapă cu 2 lgț piure de legume pe zi, apoi cu 4 lgț, șamd pana se ajunge la vreo 50 g. Eu am păstrat legumele pasate pentru a face sosuri pentru cină. Pentru ca, toată săptămâna, masa de legume i-am dat-o în jurul orei 18.00, ea fiind treaza de obicei intre 16.00 și 20.00. Astfel ca legumele proaspăt pasate mergeau foarte bine la tava, în cuptor sau cu paste, în wok.

Deocamdată suplimentez masa de legume a micuței și cu lapte, pentru ca porția ei de legume, în momentul asta, este cam cât o ceșcuță de cafea, dar și pentru ca nu vreau sa modific  prea mult secreția de lapte. În continuare ii dau 5 mese de lapte pe zi (05.00, 07.30, 11.30, 15.00 și 20.30, cu aproximatie)

Un al lucru nou introdus săptămâna asta este ceaiul (anason și fenicul). A băut aproximativ 20 mL pe zi. Haios a fost momentul când am încercat sa i-l dau cu biberonul,  pentru ca ea refuză tot ce e silicon (tetina, suzeta). Pur și simplu,  a început ca tragă de el, percepandu-l mai mult ca pe o jucărie de dentiție :). Mai mult succes am avut însă cu lingurița. Odată cu introducerea alimentelor solide e necesara suplimentarea aportului de lichide,  pentru a ajuta digestia,  mai ales ca mesele de lapte scad ca frecvență. Noi am sărit peste etapa supelor,  care nu mi s-a părut utilă, nici din punct de vedere nutritiv, nici gustativ și nici măcar pentru antrenament. Am introdus direct pulpa (sau milkshake :)), în cantități crescânde. Asa ca apa era necesara din primul moment. Abia aștept sa învețe să-și bea apa sau ceaiul din cănuța.

(Visited 153 times, 1 visits today)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *